Grillsäsongen avslutas

Ikväll var jag på tjejmiddag, vi skulle grilla en sista gång innan snön kommer, otroligt att det e 12 november och ingen snö men det betyder ju inte att det inte var kallt så vi gav upp, våra somriga kläder och kylan utomhus gjorde så att vi stekte köttet istället :D Åååh kött.. man äter det alldeles för sällan som studerande alltså nu menar jag en riktig seg eller mör köttbit så det känns lite lyxigt, aldrig att ja skulle bli vegeterian.
Vi satt och drack vin och spelade yatsy och M.I.G riktigt trevligt var det men orkade inte dra ut på krogen. Problemet då man styr upp såna här middagar eller då man äter på förfesten är att man blir så mätt och otroligt trött så jag cyklade hem och kollade på Så mycket bättre som e så jäkla mycke bättre i år än förra hösten, jag bara älskar Timbuktu och Laleh, men alla e så duktiga.




Dagens lyckopiller: Jag blir så otroligt glad/lycklig då jag försöker lära en person något och får bevittna deras "aha-moment". Det är förmodligen en av orsakerna varför jag vill bli lärare. Man kan tycka att samhällslära och historia är ämnen där aha-upplevelser är mer sällsynta än i t.ex matematk men de finns absolut :)
Jag ser verkligen fram emot att få läsa Historia efter julen. Jag fick nyss veta att vi kommer göra en resa till tyskland, det blir riktigt intressant då blir det förmodligen konsentrationsläger och museum på schemat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0